تاريخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۳ تعداد بازديد : 4682

 من خجالتی هستم !

 

اگر می خواهید دیگر خجالتی نباشید روش های زیر را امتحان کنید.

برخی از انزواها به دلیل نبود اطلاعات کافی از جمع و موضوع بحث آنهاست، اگر اطلاعات شما از موضوع بحث احتمالی با توجه به شناختتان از شخصیت ها تکمیل شود، حتماً می توانید وارد بحث شوید و با صحبت های دقیق دیگران را مجذوب نبوغ و دانش خود کنید! پس:

قبل از وارد شدن به یک جمع، اطلاعاتی در مورد آن جمع به دست آورید و درباره چیزهایی که می‌خواهید یا می‌شود در آنجا مطرح کرد، فکر کنید.

هر چیزی اولش سخته اما بعد از مدتی آسان میشه، شما نیز به مرور زمان با صحبت کردن در جمع، مهارت بیشتری در صحبت در جمع های کوچکتر قبلی پیدا خواهید کرد! پس :

معاشرت خود را بیشتر کنید؛ از جمع‌های دوستانه کوچک شروع کنید، به سۆالاتشان جواب دهید و از آنها درباره خودشان، آرزوها و اهدافشان یا موضوعات دیگر سۆال کنید.

توجه کنید که روان شناس ها حتماً برای افراد دارای اختلالت عقلی نیستند، آنها می توانند توصیه های مفیدی به اشخاص عاقل و فهیم بکنند تا از زندگی بیشتر لذت ببرند! پس :

اگر خجالتی بودن، خیلی شما را آزار می‌دهد، به یک مشاور یا روان‌شناس مراجعه کنید.

انسان از هرچه فرار کند، همان به سرش می آید، خود را در معرض خطر قرار دهید، نترسید خطر مرگی در کار نیست. تنها یک تجربه به شما اضافه خواهد شد. بدانید که از هر کسی می توانید چیزی یاد بگیرید! پس :

تا حد ممکن از انزوا و گوشه‌گیری دوری کنید. اگر چند نفری دوروبرتان هستند، کتاب خواندن را کنار بگذارید و سر صحبت را با آنها باز کنید.

ویژگی های منفی خود را اصلاح کنید، توجه داشته باشید که نیازی به جراحی های زیبایی پرهزینه نیست، لباس تمیز، عطرزدن، لبخند زدن، کمک کردن، یادگیری ایستادن و نشستن بدون خمیدگی و … می تواند نقاط ضعف  شما را جبران کند! پس :

اگر به خاطر لهجه، صدا، بوی دهان یا نوع دندان‌هایتان و… از جمع گریزان هستید،  فکری به حال اصلاح و یا جبران آنها بکنید.

به افکار منفی درونتان که منجر می شود، اینگونه به نظر برسید فکر نکنید، بلکه به دیگران و تاثیر مثبتی که می توانید بر آنها بگذارید فکر کنید. از خود دور شوید و تمرکزتان را بر شخص مقابل بگذارید، البته برخی مواقع حال آدم به گونه ای است که شاید اگر در جمع و یا مهمانی شرکت نکند بهتر است چرا که ناگریز انرژی منفی خود را به دیگران انتقال می دهد. پس :

افکارتان را متوجه شخصی کنید که در حال گفت‌وگو با او هستید. در این حالت، هم شما اضطراب خود را از خاطر خواهید برد و هم طرف مقابل از توجه شما خوشحال خواهد شد.

 

ادامه دارد…




همچنین بخوانید
ویژه های سایت
آخرین مطالب
هدیه ای ماندگار و اصیل


جهت افزایش کیفیت مطالب لطفا دیدگاه خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.


  1. سمت و سو گفت:

    با سلام و خدا قوت مطلب زیبای شما را در سایت سمت و سو قرار گرفته است.
    http://samtoso.ir/?p=3324